Батьківські збори «ПЕРЕГОРТАЮЧИ СТОРІНКИ...»
Мета:Повторити, закріпити та практично застосувати набуті знання за 3 місяці з вивчених предметів, виявляти та розвивати творчі здібності учнів, продемонструвати батькам значення розвитку дитячої допитливості, її роль у формуванні інтересу до оточуючих предметів та явищ, до вивчення навчальних дисциплін сприяти згуртуванню учнівського та батьківського колективів, як однієї спільної родини, зміцнювати зв’язки сім’ї та школи.
Форма проведення: усний журнал.
Хід зборів
Вітання.
Доброго дня!
Давайте подаруємо один одному усмішку, адже ніщо не коштує так дешево і не ціниться так дорого.
Раз ви сьогодні тут, значить Вас цікавлять питання навчання та виховання, є цікаві ідеї і я впевнена, що ви готові поділитись своїм батьківським досвідом.
Прийшовши сьогодні на цю зустріч, ви стали членом сімейного клубу „Школярик”, назва якого символічна, адже не тільки ваша дитина пішла в 1-й клас, а й ви удруге стали «школярами». І разом зі своїми дітьми поступово, крок за кроком, підніматиметеся сходинками до поділки 12-й клас. Ви ще раз перечитаєте „Буквар”, згадаєте дитячі лічилки, віршики тощо. Ну чим не школярі!
Сторінка перша. «Наше життя на уроках» (фрагменти уроків).
Читання і письмо : ( читання тексту учнями ) 1. Сніжинка
З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка.
І красива мов зірка. На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка.
Хлопчик думав: ось впаде комусь під ноги і її затопчуть. Ні, не треба падати сніжинці на землю.
Не треба її затоптувати. Хлопчик простяг долоню. Він захотів приголубити сніжинку.
Щоб їй було добре. А вона впала на теплу, добру руку хлопчика й розтанула.
Хлопчик із жалем дивився на руку. На долоні блищала крапелька, мов сльозинка.
1. Яку пору року описано в оповіданні? ( записування слова,звукова модель слова зима)
2. Що падало з неба на землю? ( записування слова,звукова модель слова сніжинка )
3. Який вигляд мала сніжинка? ( записування слова,звукова модель слова ніжна)
4. Чому хлопчик хотів врятувати сніжинку? ( записування слова,звукова модель слова затопчуть )
5. Що сталося зі сніжинкою на його долоні? ( записування слова,звукова модель слова розтануть )
6. Як хлопчик дивився на руку? ( записування слова,звукова модель слова жаль )
Математика: Розв’язування рівностей.
(додавання і віднімання в межах 10)
Сторінка друга. «Наша творчість» (огляд творчості учнів.)
Сторінка третя. «Ми і наші батьки». ( озвучення батьків можливих проблем, які могли виникнути в навчальному процесі)
Сторінка четверта «Що таке дитяча «допитливість»? Як вона залежить від батьків.»
Пропоную 10-хвилинну інтелектуальну гру на зразок «Що? Де? Коли?»
Користуючись досвідом, виставкою пізнавальної літератури за 2 хвилини підготуйте відповідь та озвучте її, будь ласка, швидко та чітко.
Орієнтовні запитання:
v Чому дме вітер?
v Що таке роса?
v Чому у морі вода солона?
v Чому кропива печеться?
v Чому молоко стає кислим?
v Чому співають птахи?
(Аналіз спільно з батьками результатів гри)
- Які цікаві запитання ставили Вам діти?
Процес пізнання починається з простих запитань, які діти часто ставлять перед батьками.
- Як Ви думаєте, чи залежить допитливість від батьків?
Психологами був проведений такий експеримент. В кімнату, де було багато цікавих предметів, запрошували батьків з дитиною. Їм повідомляли, що до початку експерименту ще півгодини, тому вони можуть робити все, що хочуть. Після цього їх залишали у кімнаті самих. Одні батьки разом з дитиною починали роздивлятись і обговорювати всі пристрої, інші – лише розглядали їх, а треті так і просиділи всі півгодини в очікуванні «експерименту». Наступна перевірка дітей показала, що рівень їх допитливості майже повністю відповідав поведінці батьків у цьому експерименті.
Вчіться відповідати на запитання
Ніколи не кажіть дитині: «Я тобі потім розповім».
Маляті цікаво почути відповідь саме зараз, оскільки її щось здивувало або є для неї незрозумілим. Можливо, через півгодини вона й не згадає, про що запитувала. Тому не лінуйтеся, не розповідайте дитині, як ви сильно зайняті й що «завтра ви обов'язково про це поговорите». У результаті ви тільки зведете нанівець бажання дитини пізнавати що-небудь нове.
Подивіться на світ очима дитини.
Не соромтеся звертатися до енциклопедій, довідників й Інтернету.
Багато батьків дуже вже не хочуть виглядати в очах дитини не занадто розумними. А як же непорушний батьківський авторитет? Але ж всього знати не може ніхто. Малюк підросте, й сам це зрозуміє. Немає нічого жахливого в тому, що батько не може відповісти на запитання. «Давай пошукаємо відповідь в енциклопедії»,— запропонує татко маляті, й весь вечір вони із задоволенням будуть штудіювати який-небудь розділ, а потім ще й проведуть дослід: як же це насправді працює? Ваш батьківський авторитет зовсім не постраждає, а дитина навчиться самостійно знаходити відповіді на питання.
Заключне слово вчителя.
Розвивати дитину чи не розвивати, вирішувати Вам, шановні батьки. Я зі свого боку, як вчителька Ваших діток, прикладатиму максимум зусиль для того, щоб розкрити той багатий потенціал, закладений у них природою.