Тема: Число і цифра 8.

(Урок-подорож до Країни Чисел і Цифр)

Мета: ознайомити дітей з числом 8, його утворенням і записом, вчити групувати предмети, сприймати число 8; закріплювати нумерацію чисел у межах 8; вміння розрізняти цифри і числа; сприяти розвитку логічного мовлення, уваги та уяви, виховувати інтерес до цікавої математики.

Обладнання: магнітна дошка, лічильний матеріал, набір цифр, плакати, рахівниця, міста країни «Числа і цифри»

ПЛАН УРОКУ

1. Організація класу.

Створення емоційно-психологічного настрою

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи

Всі бадьорі? Молодці!

2. Мотивація навчальної діяльності.

1) Сідайте, діти! В класі

Зустрілися ми знову.

Про математику чарівну

Ми поведем розмову.

2) – А тепер спробуйте відгадати загадку:

„ У книжки з математики

проживають диво - братики.

Їх зустрінеш тут багато,

мчать вони завзято ”( цифри і числа)

3. Повідомлення теми уроку

- Отож, ми з вами помандруємо до доброї, дружної країни, в

якій живуть розумні, добрі жителі. В чудовий світ Науки Математики

вони всіх гарних діток поведуть. Називається ця країна-Країна Чисел і

Цифр. Потрапити до неї зможуть ті, хто знає жителів цієї країни. Це

числа від 1 до 8. Хором назвемо їх.

- А які цифри ви вже вмієте записати?( Учні по одному виходять до дошки і записують ряд від 1 до 7. Інші на місцях викладають ряд з індивідуальних наборів цифр.)

3. Вивчення нового матеріалу

1) За це завдання подякувала вам одиниця, яка проживає у першому місті

„ Полічи ” . Саме вона хотіла перевірити, чи впізнаєте ви цифри та чи зумієте їх записати.( Вивішується карточка з цифрою 1).

2) У місті „ Будь уважним ” нас зустрічає цифра 2. Вона просить вас полічити кружечки.

Лічба предметів. ( індивідуальна). Діти викладають на парті 8 кружечків.

Лічать їх справа наліво і навпаки.

- Чи змінився результат?

Порівняння груп предметів.

На магнітній дошці дві групи малюнків: 8 жучків і 8 метеликів.

- Чим відрізняються ці групи предметів? ( праворуч метелики, а ліворуч жучки).

- По скільки предметів у кожній групі? ( по 8 )

- Що спільного у кожній групі предметів? ( число 8 )

3) „Молодці!” Вас похвалила цифра 2 і дозволила пройти у наступне місто, де на вас чекає цифра 3. Третє місто називається „ Утвори ”

а) Утворення числа 8( робота з рахівницею).

- Скільки кісточок викладено на рахівниці?

- Як утворити число 8? (7+ 1)

- Що більше: попереднє чи наступне число?

б) Сприйняття числа 8.

(На дошці картки з різною кількістю предметів).

- Знайдіть картку, де зображено 5, 6, 7 предметів.

4) Цифра 4 веде нас до міста „ Підручникове ”

Робота з підручником ( завд. 5)

Гра „ Чого скільки?” ( Діти декілька секунд розглядають малюнок, закривають підручники відповідають на питання:

- Чого було 5? ( слив)

- Чого було 6? (ложок)

- Чого було 7? ( чашок)

5) Графічний аналіз цифри 8.

- Цифра 5 запрошує нас до міста „ Познайомимось ”.

- Ось цифра 8. Вісімка позначає число 8.

- З яких елементів складається цифра 8?

У вісімки – два кільця,

Без початку, без кінця.

6) Після такої роботи навіть цифра 5 залишилася задоволеною і відпускає нас до наступного міста до цифри 6. А вона, в свою чергу, вимагає,щоб ви відпочили, бо місто називається „ Фізкультхвилинка ”

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібні зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер в дорогу знову!

7) Відпочили і опинилися в місті, де володарює цифра 7. Яке ж завдання приготувала для нас цифра 7? Місто називається „ Запиши ”

- Отож, сядемо гарненько, рівненько, відкриємо зошити і приготуємось до запису цифри 8.

( Діти порівнюють друковану і рукописну цифру 8. Учитель показує, як писати цифру. Діти спочатку пишуть у повітрі, а потім у зошитах.)

8) Цифра 7 дякує всім, хто добре впорався з написанням цифри 8. А на нас

Чекає господарка нашої подорожі - цифра 8 і пропонує нам виконати кілька завдань.

а) Виконати завдання в підручнику.(зав.1 – 4)

б ) У вірші „ Велика рідня ” полічіть за допомогою паличок зі скількох осіб складається родина бабусі Зіни.

До бабусі Зіни

З’їхалась родина:

Брат з Карпат,

Сестра з Остра,

Дочка з Криму,

Сини із Риму,

Внучка з Луцька,

Внук з Прилук,

Я з Вінниці!

Бабуся Зіна - іменинниця!

в)„ Оживи ”

- Ми вміємо дружно працювати

Почнемо цифру 8 оживляти!

- Чи може цифра 8 перетворитися на тварину чи пташину?

- Спробуйте домалювати. ( робота в групах)

4. Узагальнення матеріалу.

- Ось і побували ми в гостях у чисел і цифр. Давайте ж ще раз назвемо числа, прочитаємо ряд, який у нас утворився в ході уроку. Всі числа в ряді живуть дружно і мирно, ніколи не сперечаються, знають своє місце і не забігають одна перед одною. Вони просять і вас так жити у своєму колективі- в злагоді і дружбі.

5. Підсумок уроку.

- Чи сподобалась вам ця подорож до чудової Країни Цифрі Чисел?

- Завдання якої цифри ви запам’ятали?

- А яке завдання вам найбільше сподобалось?

- Чого ви навчилися на уроці?

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi