Тема: Число і цифра 8.
(Урок-подорож до Країни Чисел і Цифр)
Мета: ознайомити дітей з числом 8, його утворенням і записом, вчити групувати предмети, сприймати число 8; закріплювати нумерацію чисел у межах 8; вміння розрізняти цифри і числа; сприяти розвитку логічного мовлення, уваги та уяви, виховувати інтерес до цікавої математики.
Обладнання: магнітна дошка, лічильний матеріал, набір цифр, плакати, рахівниця, міста країни «Числа і цифри»
ПЛАН УРОКУ
1. Організація класу.
Створення емоційно-психологічного настрою
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи
Всі бадьорі? Молодці!
2. Мотивація навчальної діяльності.
1) Сідайте, діти! В класі
Зустрілися ми знову.
Про математику чарівну
Ми поведем розмову.
2) – А тепер спробуйте відгадати загадку:
„ У книжки з математики
проживають диво - братики.
Їх зустрінеш тут багато,
мчать вони завзято ”( цифри і числа)
3. Повідомлення теми уроку
- Отож, ми з вами помандруємо до доброї, дружної країни, в
якій живуть розумні, добрі жителі. В чудовий світ Науки Математики
вони всіх гарних діток поведуть. Називається ця країна-Країна Чисел і
Цифр. Потрапити до неї зможуть ті, хто знає жителів цієї країни. Це
числа від 1 до 8. Хором назвемо їх.
- А які цифри ви вже вмієте записати?( Учні по одному виходять до дошки і записують ряд від 1 до 7. Інші на місцях викладають ряд з індивідуальних наборів цифр.)
3. Вивчення нового матеріалу
1) За це завдання подякувала вам одиниця, яка проживає у першому місті
„ Полічи ” . Саме вона хотіла перевірити, чи впізнаєте ви цифри та чи зумієте їх записати.( Вивішується карточка з цифрою 1).
2) У місті „ Будь уважним ” нас зустрічає цифра 2. Вона просить вас полічити кружечки.
Лічба предметів. ( індивідуальна). Діти викладають на парті 8 кружечків.
Лічать їх справа наліво і навпаки.
- Чи змінився результат?
Порівняння груп предметів.
На магнітній дошці дві групи малюнків: 8 жучків і 8 метеликів.
- Чим відрізняються ці групи предметів? ( праворуч метелики, а ліворуч жучки).
- По скільки предметів у кожній групі? ( по 8 )
- Що спільного у кожній групі предметів? ( число 8 )
3) „Молодці!” Вас похвалила цифра 2 і дозволила пройти у наступне місто, де на вас чекає цифра 3. Третє місто називається „ Утвори ”
а) Утворення числа 8( робота з рахівницею).
- Скільки кісточок викладено на рахівниці?
- Як утворити число 8? (7+ 1)
- Що більше: попереднє чи наступне число?
б) Сприйняття числа 8.
(На дошці картки з різною кількістю предметів).
- Знайдіть картку, де зображено 5, 6, 7 предметів.
4) Цифра 4 веде нас до міста „ Підручникове ”
Робота з підручником ( завд. 5)
Гра „ Чого скільки?” ( Діти декілька секунд розглядають малюнок, закривають підручники відповідають на питання:
- Чого було 5? ( слив)
- Чого було 6? (ложок)
- Чого було 7? ( чашок)
5) Графічний аналіз цифри 8.
- Цифра 5 запрошує нас до міста „ Познайомимось ”.
- Ось цифра 8. Вісімка позначає число 8.
- З яких елементів складається цифра 8?
У вісімки – два кільця,
Без початку, без кінця.
6) Після такої роботи навіть цифра 5 залишилася задоволеною і відпускає нас до наступного міста до цифри 6. А вона, в свою чергу, вимагає,щоб ви відпочили, бо місто називається „ Фізкультхвилинка ”
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібні зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер в дорогу знову!
7) Відпочили і опинилися в місті, де володарює цифра 7. Яке ж завдання приготувала для нас цифра 7? Місто називається „ Запиши ”
- Отож, сядемо гарненько, рівненько, відкриємо зошити і приготуємось до запису цифри 8.
( Діти порівнюють друковану і рукописну цифру 8. Учитель показує, як писати цифру. Діти спочатку пишуть у повітрі, а потім у зошитах.)
8) Цифра 7 дякує всім, хто добре впорався з написанням цифри 8. А на нас
Чекає господарка нашої подорожі - цифра 8 і пропонує нам виконати кілька завдань.
а) Виконати завдання в підручнику.(зав.1 – 4)
б ) У вірші „ Велика рідня ” полічіть за допомогою паличок зі скількох осіб складається родина бабусі Зіни.
До бабусі Зіни
З’їхалась родина:
Брат з Карпат,
Сестра з Остра,
Дочка з Криму,
Сини із Риму,
Внучка з Луцька,
Внук з Прилук,
Я з Вінниці!
Бабуся Зіна - іменинниця!
в)„ Оживи ”
- Ми вміємо дружно працювати
Почнемо цифру 8 оживляти!
- Чи може цифра 8 перетворитися на тварину чи пташину?
- Спробуйте домалювати. ( робота в групах)
4. Узагальнення матеріалу.
- Ось і побували ми в гостях у чисел і цифр. Давайте ж ще раз назвемо числа, прочитаємо ряд, який у нас утворився в ході уроку. Всі числа в ряді живуть дружно і мирно, ніколи не сперечаються, знають своє місце і не забігають одна перед одною. Вони просять і вас так жити у своєму колективі- в злагоді і дружбі.
5. Підсумок уроку.
- Чи сподобалась вам ця подорож до чудової Країни Цифрі Чисел?
- Завдання якої цифри ви запам’ятали?
- А яке завдання вам найбільше сподобалось?
- Чого ви навчилися на уроці?