Перший урок «Подорож країнами Європи»
(урок-подорож 3 клас)
Мета: ознайомити дітей з історією і культурою країн Європи; розвивати творчі задатки школярів, цікавість до країн Європи та рідного краю; виховувати повагу та дружбу між країнами.
Обладнання: святково прикрашений клас, презентація до уроку, картки із зашифрованими словами, малюнки із зображенням автобусу, ватман, шарф, маркери, повітряні кульки із питаннями в середині, купюри євро.
Хід уроку
ꓲ. Організаційний момент.
1.Привітання вчителя.
- Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!
2. Повідомлення теми уроку.
- Скажіть мені, діти, а чи любите ви подорожувати? А що саме вам подобається в час подорожі? (Відповіді дітей)
- І розпочати наш новий навчальний рік я хочу із уроку-подорожі. А для того щоб дізнатися тему цього уроку, пропоную її розшифрувати.
Гра «Шифрувальник»
20 19 6 19 21 19 9 15 21 1 13 18 1 17 11 8 3 21 19 20 11
Подорож країнами Європи
-Тема нашого першого уроку «Подорож країнами Європи».
ꓲꓲ.Актуалізація опорних знань.
-Діти, скажіть мені, якими видами транспорту можна подорожувати? (відповіді дітей)
-Так, літаком скоріше, але автобусом можна милуватися природою, красотами європейських країн.
-Чи подорожували ви коли-небудь автостопом? (Так/Ні)
-А що таке автостоп?(відповіді дітей)
-А скажіть, якою ж валютою розраховуються в Європі? (євро)
-А як називають гроші нашої держави? (гривні, копійки)
-Чи в усіх європейських країнах національною валютою є євро? (Ні)
В Чехії, наприклад,-крони, а у Польщі-злоті, в Болгарії- болгарські леви, в Латвії-латвійський лат, литовський лит у Литві, естонська крона в Естонії, шведська крона в Швеції, у Британії-фунти стерлінгів. Хорватія теж має свої гроші – це куни. Грошова одиниця Угорської Республіки-форинт.
- І так, подорожуємо ми автобусом, але спочатку нам треба підготувати автобус до виїзду.
Гра Художники» (Із зав’язаними очима треба намалювати один елемент автобуса)
ꓲꓲꓲ.Основна частина.
-Ну що ж, автобус підготували – і в путь!
1.Віртуальна подорож.
Хто з нас не мріє побувати в Європі? І хто не хотів би власними очима побачити її історичні і сучасні визначні пам’ятки! Гадаю, таких немає. І вирушаємо ми діти з якої країни? (України)
-А що ж ви можете мені розповісти про цю країну? (відповіді дітей)
(Перегляд відео «20 фактів про Україну» https://www.youtube.com/watch?v=CegZw7RU9Vo)
1) Болгарія;
-Перша наша зупинка буде в Болгарії.
Болга́рія— держава у Південно-Східній Європі, розташована в східній частині Балканського півострова, займає 22 % його території. Межує на півночі з Румунією — вздовж Дунаю, на півдні — з Грецією і Туреччиною, на заході — з Сербією і Македонією. На сході її омиває Чорне море. Столиця і найбільше місто — Софія, офіційна мова — болгарська, грошова одиниця — лев.
Болгарія є індустріальною країною з розвиненим сільським господарством. Економіка країни заснована на видобутку металів, корисних копалин і переробці сировини. Одними з основних галузей економіки також є туризм і сфера послуг.
Болгарія є одним із засновників Організації Чорноморського економічного співробітництва та Організації з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ).
Найважливіше державне свято країни — День визволення від османської імперії (1878) припадає на 3 березня.
Болгарія є членом ООН з 1955, НАТО з 2004, ЄС з 2007.
(Перегляд відео «20 фактів про Болгарію» https://www.youtube.com/watch?v=1Bm4YbdTdMY)
2)Чехія;
-І вирушаємо далі. Наступна зупинка це Чехія. Що ж цікавого приготувала для нас Чехія? Зараз ми про це дізнаємося.
Чехія , офіційна назва Чеська Республіка - держава в Центральній Європі, не має виходу до моря. Межує з Польщею на півночі, Німеччиною - на північному заході і заході , Австрією - на півдні і Словаччиною - на сході . Назва країни походить від етноніма народу - чехи. Столиця Чехії Прага - туристична пам'ятка й найбільше місто країни. Чехія утворена злиттям трьох історичних регіонів: Богемії, Моравії і частини Сілезії. З 12 березня 1999 є членом НАТО, з 1 травня 2004 є членом Європейського союзу.
(Перегляд відео «20 фактів про Чехію» https://www.youtube.com/watch?v=hi3ltDR3NVc)
Діти, вам цікаво? Тоді трішки відпочинимо і знову в дорогу!
Фізкультхвилинка
3)Італія;
-Наступна країна, яка чекає на нас – це Італія.
Іта́лія , Італі́йська Респу́бліка — держава на півдні Європи, в Середземномор'ї. Займає Апеннінський півострів, Паданську рівнину, південні схили Альп, острови Сицилія, Сардинія тощо. На суходолі Італія межує з Францією на північному заході, зі Швейцарією й Австрією на півночі та Словенією на північному сході.
На території Італії розташовані також такі державні утворення: Сан-Марино, Ватикан, Суверенний Мальтійський орден.
Більшу частину постримської історії Італія була поділена на численні королівства та міста-держави (такі як Сардинське королівство, Королівство обох Сицилій та Міланське герцогство), але об'єдналась в 1861 році, протягом бурхливого періоду своєї історії відомого як Рісорджименто. Наприкінці XIX-го століття, протягом Першої світової і до Другої світової війни Італія володіла колоніальною імперією, яка поширила свою владу на Лівію, Еритрею, Сомалі, Ефіопію, Албанію, Додеканес та на концесію в Тяньцзіні.
Італія — член ООН, НАТО, ЄС
(Перегляд відео «20 фактів про Італію» https://www.youtube.com/watch?v=nZ-rfGE-O3w)
4)Франція.
-І завершує нашу подорож Франція.
Фра́нція, офіційна назва Францу́зька Респу́бліка— держава на заході Європи, республіка, що межує на північному сході з Бельгією, Люксембургом і Німеччиною, на сході з Німеччиною, Швейцарією, південному-заході з Іспанією й Андоррою, на південному-сході з Італією та Монако на півдні омивається Середземним морем, на заході — Атлантичним океаном.
Столиця і найбільше місто — Париж. Окрім метрополії, Франції належать численні заморські території — Гваделупа, Сен-Бартелемі, Сен-Мартен, Французька Гвіана, Мартиніка, Майотта, Реюньйон, Сен-П'єр і Мікелон, Південні й Антарктичні території, Нова Каледонія, Французька Полінезія, Волліс і Футуна.
Протягом останніх п'ятисот років Франція була одною з провідних країн світу з сильними культурними, економічними, військовими та політичними впливами на Європу та увесь світ. Протягом 17-18 століть Франція колонізувала великі території у Північній Америці та Південно-Східній Азії, протягом двох наступних століть стала другою найбільшою імперією у світі, завоювавши значні частини Північної, Західної та Центральної Африки, Південно-Східної Азії, а також багато Карибських і Тихоокеанських островів.
(Перегляд відео «20 фактів про Францію» https://www.youtube.com/watch?v=D36jWDa4_vA)
Ⅳ. Узагальнення й систематизація знань.
1.Гра «Хто хоче стати мільйонером?» (кожне питання буде знаходитися в повітряній кульці)
- Я гадаю, що ви всі уважно слухали та дивилися і готові зіграти зі мною в гру «Хто хоче стати мільйонером?». За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1000 євро. Готові? Тоді розпочинаємо!
1.Хто є автором однієї з конституцій України?
а) Пилип Орлик; б) Остап Вишня.
2. Як називається найбільший літак у світі?
а) Мрія б) Авіст
3.Де в Україні знайшли першу газову лампу?
а) Київ б) Львів
4.Яке місто є столицею Болгарії?
а)Париж; б)Софія;
5.Який вид спорту є найпопулярніший в Болгарії?
А)Футбол; б)Теніс;
6.Найменше місто в світі знаходиться в Чехії і має назву…
а)Карвина; б)Рабштейн;
7.Що було заборонено в Чехії?
а)Цукор в кубиках; б)Сіль;
8.Яке місто є найгарнішим та незвичайним в світі яке знаходиться в Італії?
а)Рим; б)Венеція;
9.Якою є висота Ейфелевої вежі?
а)512 м; б) 324 м.
10.Свято,яке зародилося у Франції і відзначається 1 квітня, називається…
а)Свято гумору; б)День матері;
- Які ж ви розумнички!
V. Підсумок уроку.
- Прогулянка країнами Європи наближається кінця. До українського кордону подати вже рукою. Залишаючи позаду європейські дороги, мегаполіси і хмарочоси, рівень життя з культурою та побутом європейців згадаємо приказку: «Всюди добре, а ….. доповніть!... вдома – найкраще».
Гра «Так і ні»
– Бабусі хлопчик помагав,
На допомогу він мастак.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)
– Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні.)
–А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так.)
– А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні.)
– Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так.)
– А як обличчя всіх сумні,
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)
– Кричить, ламає все хлопчак,
Це теж погано, діти? (Так.)
– Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре? (Ні.)
– Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так.)
Звичайно, краще в мирі
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
В добрі і злагоді жили.
- На цьому ми завершуємо наш перший урок. Бажаю вам успіхів та гарних оцінок у новому навчальному році!
-