Перший урок «Подорож країнами Європи»

(урок-подорож 3 клас)

Мета: ознайомити дітей з історією і культурою країн Європи; розвивати творчі задатки школярів, цікавість до країн Європи та рідного краю; виховувати повагу та дружбу між країнами.

Обладнання: святково прикрашений клас, презентація до уроку, картки із зашифрованими словами, малюнки із зображенням автобусу, ватман, шарф, маркери, повітряні кульки із питаннями в середині, купюри євро.

Хід уроку

ꓲ. Організаційний момент.

1.Привітання вчителя.

- Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!

2. Повідомлення теми уроку.

- Скажіть мені, діти, а чи любите ви подорожувати? А що саме вам подобається в час подорожі? (Відповіді дітей)

- І розпочати наш новий навчальний рік я хочу із уроку-подорожі. А для того щоб дізнатися тему цього уроку, пропоную її розшифрувати.

Гра «Шифрувальник»

20 19 6 19 21 19 9 15 21 1 13 18 1 17 11 8 3 21 19 20 11

Подорож країнами Європи

-Тема нашого першого уроку «Подорож країнами Європи».

ꓲꓲ.Актуалізація опорних знань.

-Діти, скажіть мені, якими видами транспорту можна подорожувати? (відповіді дітей)

-Так, літаком скоріше, але автобусом можна милуватися природою, красотами європейських країн.

-Чи подорожували ви коли-небудь автостопом? (Так/Ні)

-А що таке автостоп?(відповіді дітей)

-А скажіть, якою ж валютою розраховуються в Європі? (євро)

-А як називають гроші нашої держави? (гривні, копійки)

-Чи в усіх європейських країнах національною валютою є євро? (Ні)

В Чехії, наприклад,-крони, а у Польщі-злоті, в Болгарії- болгарські леви, в Латвії-латвійський лат, литовський лит у Литві, естонська крона в Естонії, шведська крона в Швеції, у Британії-фунти стерлінгів. Хорватія теж має свої гроші – це куни. Грошова одиниця Угорської Республіки-форинт.

- І так, подорожуємо ми автобусом, але спочатку нам треба підготувати автобус до виїзду.

Гра Художники» (Із зав’язаними очима треба намалювати один елемент автобуса)

ꓲꓲꓲ.Основна частина.

-Ну що ж, автобус підготували – і в путь!

1.Віртуальна подорож.

Хто з нас не мріє побувати в Європі? І хто не хотів би власними очима побачити її історичні і сучасні визначні пам’ятки! Гадаю, таких немає. І вирушаємо ми діти з якої країни? (України)

-А що ж ви можете мені розповісти про цю країну? (відповіді дітей)

(Перегляд відео «20 фактів про Україну» https://www.youtube.com/watch?v=CegZw7RU9Vo)

1) Болгарія;

-Перша наша зупинка буде в Болгарії.

Болга́рія— держава у Південно-Східній Європі, розташована в східній частині Балканського півострова, займає 22 % його території. Межує на півночі з Румунією — вздовж Дунаю, на півдні — з Грецією і Туреччиною, на заході — з Сербією і Македонією. На сході її омиває Чорне море. Столиця і найбільше місто — Софія, офіційна мова — болгарська, грошова одиниця — лев.

Болгарія є індустріальною країною з розвиненим сільським господарством. Економіка країни заснована на видобутку металів, корисних копалин і переробці сировини. Одними з основних галузей економіки також є туризм і сфера послуг.

Болгарія є одним із засновників Організації Чорноморського економічного співробітництва та Організації з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ).

Найважливіше державне свято країни — День визволення від османської імперії (1878) припадає на 3 березня.

Болгарія є членом ООН з 1955, НАТО з 2004, ЄС з 2007.

(Перегляд відео «20 фактів про Болгарію» https://www.youtube.com/watch?v=1Bm4YbdTdMY)

2)Чехія;

-І вирушаємо далі. Наступна зупинка це Чехія. Що ж цікавого приготувала для нас Чехія? Зараз ми про це дізнаємося.

Чехія , офіційна назва Чеська Республіка - держава в Центральній Європі, не має виходу до моря. Межує з Польщею на півночі, Німеччиною - на північному заході і заході , Австрією - на півдні і Словаччиною - на сході . Назва країни походить від етноніма народу - чехи. Столиця Чехії Прага - туристична пам'ятка й найбільше місто країни. Чехія утворена злиттям трьох історичних регіонів: Богемії, Моравії і частини Сілезії. З 12 березня 1999 є членом НАТО, з 1 травня 2004 є членом Європейського союзу.

(Перегляд відео «20 фактів про Чехію» https://www.youtube.com/watch?v=hi3ltDR3NVc)

Діти, вам цікаво? Тоді трішки відпочинимо і знову в дорогу!

Фізкультхвилинка

3)Італія;

-Наступна країна, яка чекає на нас – це Італія.

Іта́лія , Італі́йська Респу́бліка — держава на півдні Європи, в Середземномор'ї. Займає Апеннінський півострів, Паданську рівнину, південні схили Альп, острови Сицилія, Сардинія тощо. На суходолі Італія межує з Францією на північному заході, зі Швейцарією й Австрією на півночі та Словенією на північному сході.

На території Італії розташовані також такі державні утворення: Сан-Марино, Ватикан, Суверенний Мальтійський орден.

Більшу частину постримської історії Італія була поділена на численні королівства та міста-держави (такі як Сардинське королівство, Королівство обох Сицилій та Міланське герцогство), але об'єдналась в 1861 році, протягом бурхливого періоду своєї історії відомого як Рісорджименто. Наприкінці XIX-го століття, протягом Першої світової і до Другої світової війни Італія володіла колоніальною імперією, яка поширила свою владу на Лівію, Еритрею, Сомалі, Ефіопію, Албанію, Додеканес та на концесію в Тяньцзіні.

Італія — член ООН, НАТО, ЄС

(Перегляд відео «20 фактів про Італію» https://www.youtube.com/watch?v=nZ-rfGE-O3w)

4)Франція.

-І завершує нашу подорож Франція.

Фра́нція, офіційна назва Францу́зька Респу́бліка— держава на заході Європи, республіка, що межує на північному сході з Бельгією, Люксембургом і Німеччиною, на сході з Німеччиною, Швейцарією, південному-заході з Іспанією й Андоррою, на південному-сході з Італією та Монако на півдні омивається Середземним морем, на заході — Атлантичним океаном.

Столиця і найбільше місто — Париж. Окрім метрополії, Франції належать численні заморські території — Гваделупа, Сен-Бартелемі, Сен-Мартен, Французька Гвіана, Мартиніка, Майотта, Реюньйон, Сен-П'єр і Мікелон, Південні й Антарктичні території, Нова Каледонія, Французька Полінезія, Волліс і Футуна.

Протягом останніх п'ятисот років Франція була одною з провідних країн світу з сильними культурними, економічними, військовими та політичними впливами на Європу та увесь світ. Протягом 17-18 століть Франція колонізувала великі території у Північній Америці та Південно-Східній Азії, протягом двох наступних століть стала другою найбільшою імперією у світі, завоювавши значні частини Північної, Західної та Центральної Африки, Південно-Східної Азії, а також багато Карибських і Тихоокеанських островів.

(Перегляд відео «20 фактів про Францію» https://www.youtube.com/watch?v=D36jWDa4_vA)

Ⅳ. Узагальнення й систематизація знань.

1.Гра «Хто хоче стати мільйонером?» (кожне питання буде знаходитися в повітряній кульці)

- Я гадаю, що ви всі уважно слухали та дивилися і готові зіграти зі мною в гру «Хто хоче стати мільйонером?». За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1000 євро. Готові? Тоді розпочинаємо!

1.Хто є автором однієї з конституцій України?

а) Пилип Орлик; б) Остап Вишня.

2. Як називається найбільший літак у світі?

а) Мрія б) Авіст

3.Де в Україні знайшли першу газову лампу?

а) Київ б) Львів

4.Яке місто є столицею Болгарії?

а)Париж; б)Софія;

5.Який вид спорту є найпопулярніший в Болгарії?

А)Футбол; б)Теніс;

6.Найменше місто в світі знаходиться в Чехії і має назву…

а)Карвина; б)Рабштейн;

7.Що було заборонено в Чехії?

а)Цукор в кубиках; б)Сіль;

8.Яке місто є найгарнішим та незвичайним в світі яке знаходиться в Італії?

а)Рим; б)Венеція;

9.Якою є висота Ейфелевої вежі?

а)512 м; б) 324 м.

10.Свято,яке зародилося у Франції і відзначається 1 квітня, називається…

а)Свято гумору; б)День матері;

- Які ж ви розумнички!

V. Підсумок уроку.

- Прогулянка країнами Європи наближається кінця. До українського кордону подати вже рукою. Залишаючи позаду європейські дороги, мегаполіси і хмарочоси, рівень життя з культурою та побутом європейців згадаємо приказку: «Всюди добре, а ….. доповніть!... вдома – найкраще».

Гра «Так і ні»

– Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

– Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні.)

–А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

– А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні.)

– Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так.)

– А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

– Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так.)

– Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (Ні.)

– Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

- На цьому ми завершуємо наш перший урок. Бажаю вам успіхів та гарних оцінок у новому навчальному році!

-

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi