Урок 1

Тема. Україна — єдина країна

Мета: сприяти збагаченню знань учнів про Україну, як єдину країну, поглиблювати знання дітей про національні та народні символи нашої держави, впливати на виховання любові, поваги до свого народу, своєї родини, рідної мови, пісні,,,.....; формувати почуття колективізму, доброти, відповідальності за майбутнє країни,гордості за свою школу, село, родину, державу.

Обладнання: ноутбук,карта України, вишиті рушники, національний одяг, калина, ілюстрації, звукові записи пісень, паперові сердечка, віночок .

Хід уроку

I. Організація класу до роботи

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте!».

Усміхнися квіточці –

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов із відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

Учитель. Побажавши один одному добра, ми відчули, як в нашому класі стало світліше, всі стали веселішими і добрішими.

Добра людина повинна бути чесною.

І зараз, діти, прошу відповідати чесно та відверто:

1. Гра «Так чи ні, я чи не я»

- Усі за літо відпочили?

- А набралися ви сили?

- У школу всі із вас хотіли?

- А на сонці загоріли?

- Хто улітку грався? -Ну, а хто купався?

- У таборі хто із вас був?

- А хто букви всі забув?

- Хто з вас їздив до бабусі?

- Хто допомагав матусі?

- Хто книжку нову прочитав?

- А хто лише в м’яча ганяв?...

2. Вправа «Мікрофон».

- Розповісти про найцікавіші моменти літніх канікул.

ІІ. Актуалізація знань

1. Проблемне питання.

- Ви влітку відпочивали, набиралися сил та здоров’я.

- Чи не забували ви про добрі справи?

- Які добрі справи ви зробили?

– Напишіть на символічних сердечках про одну таку справу.

Добрі вчинки, як зернинки,

Проростають в інших людях,

І чим більше їх посіять –

Тим усім нам краще буде.

2. Дискусія.

– А що приємніше: коли ти робиш добру справу, чи коли тобі добре ?

– Чому?

ІІІ. Рефлексія

1. Робота в групах.

1) Складання порад.

- А чи можна навчитися робити добрі справи?Як це – робити добро?

- Давайте складемо поради: що потрібно зробити для того, щоб людям біля тебе було добре?

( Бути чесним, справедливим, товариським, не ображати друзів, менших і старших, вживати слова ввічливості, бути ве селим, допомагати іншим порадами...)

2) Складання частин прислів’їв.

Народна мудрість – невичерпне джерело життєвих порад та правил.

1. Тепле слово і в мороз зігріє.

2. За добро добром платять.

3. З добрим дружись, а лихих стережись.

4. Добро перемагає зло.

5. Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.

6 Хто людям добра бажає, той і собі має.

2. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …».

Умови гри. Якщо ви вважаєте, що людина повинна робити те, що я

називаю, то ви плескаєте в долоні і кажете: «Молодець!» А якщо ж це робити

не можна, то говорите: «Це ганьба!».

1 Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

2. Не вмиватися.

3. Берегти рідну природу та охороняти її.

4. Шанувати людей.

5. Галасувати, коли хтось відпочиває.

6. Бути вихованою, стриманою. 7. Обманювати, хвалитися.

8. Насміхатися з чужого горя.

19. Добре вчитися, багато читати.

10. Не слухати батьків, учителів.

11. Допомагати друзям у біді.

12. Ділитися тим, що в тебе є.

13. Ображати інших.

14. Захищати слабкого.

15.Любити своїх батьків.

Вчитель. Людина насправді може бути доброю, сердечною,

милосердною тільки тоді, коли вона любить свою Батьківщину.

Вчитель На землі великій є одна країна

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті.

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісень співають

18. На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти...

Що це за країна?

То скажіть же, діти,

Учні (хором) Це наша славна Україна!

«Ланцюг асоціацій»

-Що для вас є Україна? -Що уявляєте промовляючи слово Україна?

· Робота з картою. Назвати і показати столицю України, великі ріки.

· «Криголам». Букви розташовані по колу, як вінок, слова записуються, ніби стрічки до вінка різнокольоровою крейдою.

У – унікальна

К – красива

Р – рідна

А – активна

Ї [й] – єдина

Н – найкраща

А - артистична

Коментар: підбираючи слово на букву ї пояснюємо, що буква позначає два звуки, перший звук [й], згадуємо, які ще букви позначають два звуки. Далі пропонуємо дібрати слово на букву є/

3 Робота по темі

Подорож містами України ( Перегляд слайдів з музичним супроводом . Пісня “ Як у нас на Україні.”

Ознайомлення зі сторінками книги - розкладки про Україну «Україна – єдина країна».

(Презентація, слайд 1)

· Державні символи.

Гімн - головна пісня країни (слайд 2). Повторення правил поводження під час звучання гімну. Співання гімну стоячи (караоке).

(Для запуску пісні клацнути мишею по зображенню прапора.)

Прапор – що ви знаєте про кольори прапора?(слайд 3) Відповіді дітей, уточнення вчителя.

Прапор наш, як літо,
В сонці майорить.

По долині – жито,

По горі – блакить
Д. Павличко
Герб – тризуб. Різні теорії походження і значення знака: магічний знак, оберіг, знак Володимира Великого, триєдиний бог, сокіл, якір, слово «воля» тощо.

Тризуб, немов сім'я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.

В. Паронова

· Народні символи. (слайд 4)

· Діти перераховують, які народні символи знають. Потім роздивляються малюнки і називають ті, яких ще не називали. Бесіда про народні символи. -Чому ці предмети є символами України.

· Видатні українці. (слайд 5,6, 7)

На кожному слайді підписи з’являються не зразу, запитую учнів:

· Кого із зображених людей ви впізнаєте? Що про них знаєте?

Потім коротко розповідаю про даних українців.

Тарас Шевченко – великий український поет і художник.

Леся Українка - українська письменниця, перекладач, культурний діяч.

· Яких ще українських письменників, поетів ви знаєте?

Сергій Корольов – український вчений, конструктор перших штучних супутників Землі і космічних кораблів.

Леонід Каденюк – перший космонавт незалежної України, Герой України.

· Вчитель Кожна людина, яка любить свою Батьківщину старається зробити добро для неї, для рідних людей. Багато українців своїми вчинками, великою працею прославили свою рідну землю.

- Українці – захисники своєї країни. (слайд 9, 10)

Розповідь вчителя про те, що українці завжди вставали на захист своєї Батьківщини і часто ціною власного життя боронили її, про сучасні події в Києві на Майдані, в Криму, на Донбасі. Перегляд фотографій.

Наші герої:

1 Алєксєєк Петро

2 Карпюк Ілля

3 Паскар Андрій

4 Колотило Юрій

5Літовський Дмитро ( батько нашої учениці)

! 25 серпня жителі нашого району попрощалися з Лукинюком Костянтином, якому виповнився 21 рік та Вакарашу Дмитром, який проживав у сусідньому селі.

Хвилина мовчання. (Для запуску метронома нажати на клавішу «Пропуск» або клацнути мишею.) ( Горить свічка пам'яті )

4.1. Молитва за Україну.

Боже великий, єдиний,

Нам Україну храни,

Волі і світу промінням

Ти її осіни.

Світлом науки і знання

Нас, дітей, просвіти,

В чистій любові до краю,

Ти нас, Боже, зрости.

Молимось, Боже єдиний,

Нам Україну храни,

Всі свої ласки-щедроти

Ти на люд наш зверни.

Дай йому волю, дай йому долю,

Дай доброго світу,

Щастя дай, Боже, народу

І многая, многая літа.

· Висновок. (слайд 11)

Кожний українець повинен бути справжнім громадянином своєї країни: любити її, захищати, робити багатшою і красивішою.

Вірш читає вчитель.

В Україні я живу
В Україні я живу, де Полісся й Карпати,
Стяг єдиний несу, мрію сіяти й жати,
Об’єднати Донбас аж до Чорного моря,
Щоб їх вогник не згас – не було більше горя.

Щоб на новім мості українці зустрілись
І, щоб всі вороги у Дніпрі потопились,
Бо держава у нас, як єдина родина,
Сини й доньки, прошу: Бережіть Україну!

І під стягом своїм заспіває ще доля,
Ми підемо грудьми за єднання і волю,

І кордон наш із рук обніме Україну,
Бо земля для всіх нас, наче матір – єдина!

Віталій Назарук

Підсумок етапу уроку

Діти, у вас на партах є ще одне сердечко. Мені хочеться, щоб після всього, про що ми сьогодні говорили, дізналися нового, ви написали на цьому сердечку, яку б ви хо тіли бачити нашу країну, якими були б всі люди, які живуть на Україні. (Україна мирна, щаслива, багата, квітуча; люди добрі, щирі, миролюбні,милосердні, дружні...)

Своїми сердечками ми зараз огрнемо, обіймемо нашу Україну, щоб ваші добрі слова, побажання, добрі вчинки дійшли до серця кожного громадянина України,від цього всі стали добрішими і настав у нас мир і спокій.

В нашій країні проживають люди різних національностей, але всі вони громадяни України, вони повинні бути єдиними в любові до рідної Батьківщини. Тож, єднаймося і ми з вами. Діти беруться за руки або кладуть руки один одному на плечі, стають колом і промовдляють: Україна - єдина.

IV. Підсумок уроку.

· Що найбільше запам’яталась на уроці? Які висновки зробили для себе?

Учитель. Дякую вам за теплу, довірливу розмову, за добрі думки, за творче ставлення до роботи.

Добрі слова – корені.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди. Добрі серця – сади.

Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому зарости бур’янами, наповнюйте його добрими словами, гарними вчинками і сонячним світлом, тоді буде мир і спокій на всій нашій землі!

Заболотнюк Т. М.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi