"Казкові мандри"
Завдання : створити умови для виявлення вихователем інтегрованих знань і умінь, включаючи елементи логіко-математичного розвитку та охорони праці . Давати дітям емоційне задоволення , що досягається створенням комфортних умов життєдіяльності та розвивального мовленнєвого середовища з використанням цікавих мовленнєво-логічних задач /ст. . гр../, завдань , вирішення проблемних ситуацій .та дослідницької діяльності . Сприяти активізації мовленнєвих дій у різних варіантах : розповіді з власного досвіду , за піктограмою , за схемами , що формує навички суспільної мовленнєвої поведінки. Розвивати мовне почуття , оцінні судження . Виховувати почуття прекрасного .
Хід : Вихователь розглядає «Велику книгу казок» і запитує «Чи любите ви казки ? Які ваші улюблені ? В яку б хотіли потрапити ?»
Вихователь котить яблучко по мисці і говорить слова : « Чарівне яблучко котилось – котилось і в казці опинилось» . Діти за допомогою загадок – віршів знаходять казку і виконують завдання .
1 завдання : На городі виростала ,
Дуже швидко , великою стала ,
Став тут дід усіх гукати
Та красуню нашу рвати .
А цю казку , діти., ви
Встигли відгадати ? / «Ріпка»/ .
Діти середньої групи - за допомогою карток із цифрою та за малюнком набирають відповідну кількість овочів /картопля та квасоля/ та дають відповіді на запитання вихователя / Чого більше квасолі чи картоплі , на скільки ? Що важче ? /.
Діти старшої групи за допомогою малюнків складають мовленнєво – логічні задачі та вирішують їх .
В кінці діти обох підгруп грають у гру «Що важливе для рослин ?» /за н/т «Діамант»/.
Отримують букву «Д».
2 завдання : Чистить ., миє , прибирає .
Шиє , в’яже , вишиває .
Жарить , варить і пече .
Все поробить , а за це …
Мачуха її гризе .
Але станеться враз диво !
А яке давно всі знають ,
Щоб про це всім розказати
Треба казку відшукати / «Попелюшка»/.
Діти середньої групи відшукують ті речі з якими працювала героїня казки , доводять свою думку до логічного кінця . /н/т «3 із 5»/.
Діти старшої групи знаходять ті речі які б могли б захистити героїню казки від небезпеки під час праці . Обґрунтовують свій вибір .
В кінці гра «Скажи навпаки» .
Отримують букву «Р» .
3 завдання : Це ж коли таке буває ,
Що у лісі і в мороз ,
Квіти всюди розквітають ,
І птахи там гнізда в’ють .
А ви діти не чекайте
Казку швидко називайте ./ «Дванадцять місяців»/.
Діти за бейджиками поділяються на три підгрупи та за допомогою піктограм розповідають та відгадують про весняні місяці – березень , квітень та травень ..
Діти середньої групи – підбирають однокореневі слова /березень , квітень та травень/ .
Діти старшої групи – роблять звукобуквенний аналіз слів /назви місяців/.
Отримують букву «У» .
4 завдання : Цього птаха ми всі знаєм .
Його мудрим називаєм .
Але пташка ця - вона
Мудра тітонька ………./Сова/.
Діти середньої та старшої групи за допомогою схем складають оповідання використовуючи фрагменти казок , що сприяють захисту героїв під час праці . /середня група починає , а старша закінчує , н/т "Мозковий штурм"/ .
Отримують букву «Г» .
На дошці діти старшої групи читають слово яке склали «ДРУГ».
В кінці заняття діти діляться враженнями про тих, кого вони обрали казковим другом
Ось і мандрівці кінець ,