Як ставитися батькам до дитячих пустощів

Це такий прояв жвавості, енергії й активності дітей, при якому їхня поведінка знаходиться на грані дозволеного, а іноді й переступає цю грань.

Дитяча винахідливість невичерпна. Наслідуючи людей, тварин, казкових персонажів, діти можуть грати у велетнів, драконів, підбираючи для цього маски і маскарадні костюми. Захоплені імпровізацією, вони використовують різні речі, не одержавши на це дозволу. Допитливість і інтерес до техніч­них пристроїв спонукає їх не думаючи розпорядитися різни­ми побутовими приладами, і чимало прикрих хвилин пере­живають батьки з приводу спроб юного «техніка» розібрати по гвинтику годинник, витягти з термометра ртуть, розжа­рити на плиті металевий предмет, щоб він розігрівся до біло­го кольору.

Більшість витівок пов'язані з дитячою рухливістю, невга­мовним прагненням до діяльності. В одну мить дитина зала­зить на дерево, перескакує через перешкоди, влаштовує фех­тувальний турнір з товаришами. Є пустощі й інші, які вказу­ють на появу в дитини поганих рис характеру. У ранець това­риша кладуть важку річ, до лапи кішки прив'язують що-небудь, руйнують пташині гнізда, стріляють у шибки з ро­гатки, псують телефон-автомат, їдуть в автобусі без квитка.

Як поставитися батькам до дитячих витівок — це важли­ве і складне питання сімейного виховання. Складне воно тому, що не можна все підряд забороняти, пригнічувати активність і вигадливість дитини, як і не можна все дозволяти, в усьому потурати, ростити нестримну у своїй поведінці людину.

Складне це питання й тому, що оцінка вчинку значною мірою залежить від віку дитини. У малюка ще дуже невели­кий досвід, далеко не завжди вміє він відрізняти правильні вчинки від неправильних, розуміти, що можна і чого не можна. Він розбирає годинниковий механізм, не підозрюючи, що цим можна зіпсувати річ. Йому треба пояснити це. Але те, чого не розуміє малюк, добре розуміє школяр, і розмова з ним буде суворішою. Але ж обох їх необхідно переконати в тому, що речі створені працею багатьох людей, що ставитися до них треба дбайливо.

Від батьків залежить, як направити дитячу активність на захоплюючі і корисні справи, при виконанні яких виробля­ються навички організованості, діловитості і дисципліни. Замість стихійних імпровізацій можна організувати домашній спектакль. Замість стихійної технічної «самодіяльності», яка супроводжується псуванням речей, дітям надають можливість майструвати, створювати корисні речі. Зазвичай такі заняття здаються дітям захоплюючими.

Особливої уваги вимагають прояви жорстокості і нечесності. Кожен такий випадок повинен жорстоко засуджуватися у родині.

Треба всіляко відвертати дітей від пустощів, пов’язаних з небезпекою для їх життя і здоров’я. Треба роз’ясняти і показувати на прикладах, до чого приводить гра з вогнем, змагання у швидкості з автомобілем, стрілянина з рогатки.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi